| Потапчук Л.В. Психологічні особливості становлення особистісної зрілості старшокласників : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.В. Потапчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.Узагальнено особливості особистісної зрілості, побудовано концептуальну модель аналізу тенденцій становлення особистісної зрілості, розроблено та використано на практиці діагностичну процедуру визначення структури особистісної зрілості у юнацькому віці. Уточнено поняття "особистісна зрілість старшокласників", "особистісне самовизначення". На основі узагальнення особливостей особистісної зрілості виділено такі її характеристики: відповідальність у різних сферах діяльності, самостійність, емоційну зрілість, самоконтроль поведінки, адекватність самоствердження та цілепокладання. Визначено два етапи становлення особистісної зрілості, перший характеризується ростом показників особистісної зрілості та збільшенням темпу їх зміни, другий - відносною стабільністю основних показників. Встановлено, що професійне самовизначення посідає провідне місце у структурі особистісної зрілості й впливає на успішність діяльності. Доведено наявність відмінностей за умов соціалізації. З,ясовано, що в учнів школи-інтернату становлення особистісної зрілості відбувається інтенсивніше, ніж в учнів загальноосвітньої школи. З метою активізації та підвищення рівня розвитку компонентів особистісної зрілості розроблено та апробовано комплексну експериментально-пізнавальну програму "Активізація розвитку структурних компонентів особистісної зрілості". Доведено, що становлення особистісної зрілості залежить від функціональної єдності представленості власного "Я" і спрямованості на його реалізацію. Завантажити Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ч421.331.3 Шифр НБУВ: РА314040 Пошук видання у каталогах НБУВ
Рубрики:
|