Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=20081124023467<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Зірка В.В. 
Мовна парадигма маніпулятивної гри в рекламі : Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / В.В. Зірка ; НАН України. Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні. — К., 2005. — 32 с. — укp.

Визначено основні характеристики сучасної реклами, що свідчать про явно виражений маніпулятивний характер рекламних текстів. Розкрито суть мовного маніпулювання, здійсненого завдяки свідомому та цілеспрямованому використанню особливостей структури та вживанню мови. Наведено визначення поняття "маніпулема". Акцентовано увагу на категорії маніпулятивної гри та маніпулятивному компоненті (кваліфікаторі). Висвітлено прийоми маніпулятивної гри у рекламі, подано класифікацію адресатів і адресантів мовних стратегій реклами. Відповідно до сучасної лінгвістичної теорії запропоновано визначення мовної парадигми у контексті рекламного маніпулювання. Здійснено системний опис маніпулятивних компонентів реклами, зокрема: словникового корпусу за різних варіантів, рекламних слоганів та прецедентних феноменів. Відзначено, що найяскравішим, традиційним і широко вживаним маніпулятивним компонентом є оцінна лексика, що має високий прагматичний потенціал ("революцинное алмазное укрепляющее средство"). Зауважено, що важливим засобом впливу та маніпулювання свідомістю споживача є використання прецедентних феноменів. Зроблено висновок, що дії людини навіть у час комп'ютерних технологій певною мірою обумовлені пам'яттю, традицією та міфом ("о вкусном не спорят" (реклама сирів)). З'ясовано, що істотне значення для тактики залучення й утримання уваги адресата мають запозичення, зокрема англіцизми ("требуются мерчендайзер и креатор"), значна роль у рекламому маніпулюванні належить "грі слів", що робить текст яскравим, пікантним і таким, що запам'ятовується ("уколы красоты"). Слоган як важливий маніпулятивний кваліфікатор рекламного звертання реалізує зазначені мовні засоби ("Vichi. Источник здоровья"). Виявлено шляхи креативних маніпулятивних рекламних текстів, що реалізуються у навмисній гендерній маркованості лексики та впровадженні реклами у нові сфери людського буття, зокрема сферу потенційного володіння чим-небудь: їжею, матеріальними цінностями, інформацією, красою ("зеркало души").

  Завантажити


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-716 + Ш141.2-31 + Ч620.164 +
Шифр НБУВ: РА337060


Рубрики:
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського