Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0822U100708<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Шмаюн Ольга Юріївна 
Культурно-дозвіллєвий центр як атрактивний феномен вумовах глобалізації: автореф. дис. ... д.філософ : 034 - Гуманітарні науки. Культурологія / О. Ю. Шмаюн ; Київський національний університет культури і мистецтв. — 2022 — укp.

Досліджено специфіку багатоаспектної діяльності сучасного культурнодозвіллєвого центру, що посприяло розумінню його як атрактивного феноменув умовах глобалізації. Констатовано, що культурно-дозвіллєвий центр єсоціально-культурним інститутом, основна функція якого – організованеоб'єднання людей для спільної діяльності із задоволення культурних потребособистості та вирішення конкретних соціокультурних завдань.Виявлено, що атрактивність культурно-дозвіллєвого центру та її оцінка увітчизняній науковій літературі належить до малодосліджених аспектів. Удисертації атрактивність розглянуто як особливий вид культурно-дозвіллєвоїдіяльності, що може оцінюватися виходячи з об'єктивних та суб'єктивнихфакторів. Зауважено, що у контексті оцінки привабливості діяльностікультурно-дозвіллєвого центру це передбачає аналіз таких параметрів, якунікальність, естетичність, контрастність, екзотичність запропонованихпрактик та комфортність в процесі їх реалізації.Теоретизовано вплив атрактивності на розвиток культурно-дозвіллєвоїдіяльності в умовах глобалізації. Виявлено, що знання механізмів атракціївідкриває можливості якісного аналізу діяльності культурно-дозвіллєвогоцентру та сприяє підвищенню її ефективності.3На основі аналізу теоретико-методологічних підходів до вивченняатракції уточнено визначення та сутність атракції в контексті феноменукультурно-дозвіллєвого центру в умовах глобалізації. Констатовано, що вконтексті сучасного культурно-дозвіллєвого центру атрактивність, якатрадиційно асоціюється з розвагами, дозвіллям та проводженням вільного часу,розглядається як основна рухома сила його розвитку.Запропоновано концепцію феномену атрактивності як способу посиленняінтересу до сучасного культурно-дозвіллєвого центру. На основі аналізусоціологічної, філософської та культурологічної літератури розкрито вконтексті сучасної науки феномен атрактивності діяльності культурнодозвіллєвого центру, зокрема психологічні основи, ціннісно-сенсові пріоритетита соціокультурну значущість.В контексті даного концептуального напрямку розроблено поняттяатрактивності культурно-дозвіллєвої діяльності, що відповідає формуліефективності діяльності культурно-дозвіллєвого центру (привернення уваги,активізація уяви, інтелектуальної діяльності) та наділене якістю атрактивності.У дослідженні атрактивний феномен культурно-дозвіллєвого центрурозуміємо як важливу частину культурно-дозвіллєвої діяльності, що включає всебе формування та споживання позитивних для відвідувачів центру вражень.Розроблено методологію, що дозволяє дослідити культурно-дозвіллєвийцентр як атрактивний феномен в умовах глобалізації. Вона заснована назастосуванні міждисциплінарного та системного підходу, що передбачаєдослідження означеного питання в єдності культурологічних, філософськоестетичних, психологічних та соціологічних аспектів, а також технологічних,методологічних та художньо-естетичних проблем відповідно.Розглянуто трансформаційні процеси діяльності культурно-дозвіллєвогоцентру в контексті постмодернізму та виявлено зміни парадигми атракційностідозвілля. Констатовано, що становлення нового досвіду проведення дозвіллябезпосередньо пов'язано з означеним культурним явищем та його впливами на4зміну образу почуттів і нової структури свідомості, незалежно від цінності таадекватності соціокультурних теорій. Простір дозвілля заповнюється новимисенсами, зокрема, особливого значення для дозвілля, як і для багатьох іншихвидів діяльності в епоху глобалізації набуває поняття «споживання».На основі дослідження особливостей культурно-дозвіллєвої діяльності вумовах глобалізації виявлено, що в сучасному глобалізаційному світізначущість дозвілля як галузі життєдіяльності набуває нового сенсу, оскільки всуспільстві споживання переважає дозвіллєве споживання – поза контекстомспоживацьких практик дозвіллєва діяльність знецінюється, а свобода дозвілляможе бути ототожнена зі свободою споживацького вибору. Дозвілля надаєможливості не стільки задоволення вільним часом, скільки сприяє заповненнюспоживанням невиробничого часу, відповідно дозвілля стає необхіднимелементом виробничого циклу.Розглянуто проблематику посилення особистісної мотивації культурнодозвіллєвої діяльності в контексті глобалізаційних процесів. Зробленовисновок, що характерні для сучасного суспільства глобалізаційні процесизумовлюють зміщення акцентів з онтологічної заданості дозвіллєвого часу нааксіологічну складову, що, у свою чергу, посилює глибоко особистіснумотивацію культурно-дозвіллєвої діяльності.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського