Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0821U101102<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Хубетов Олександр Вільєвич 
Когнітивні чинники адаптивності безробітних в умовахпрофесійного перенавчання: автореф. дис. ... д.філософ : 053 - Соціальні та поведінкові науки. Психологія / О. В. Хубетов ; Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України. — 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному аналізу й узагальненню підходів дорозуміння і вивчення психологічного феномену «адаптація» та дослідженнюкогнітивних чинників адаптивності безробітних в умовах професійногоперенавчання.На базі теоретичного узагальнення вітчизняних і зарубіжних публікацій,визначено теоретико-методологічні засади дослідження проблеми когнітивнихчинників безробітних в умовах професійного перенавчання, розкрито загальнуорганізацію дослідження, обґрунтовано використання психодіагностичногоінструментарію, виявлено особливості впливу когнітивних властивостей наадаптивність безробітних при професійному перенавчанні, проаналізовано таінтерпретовано статистичні дані результатів дослідження.За результатами теоретичного дослідження з'ясовано, що адаптаціяпроявляється оптимальною взаємодією особистості і навколишньогосередовища, яка полягає у тенденції до встановлення між ними мінливоїрівноваги. Адаптація за функціональними рівнями розподіляється нафізіологічну, психічну, соціальну, які разом складають інтегральне динамічнеутворення, що визначає функціональний стан організму. Адаптація – цебагатоаспектне явище: як процес, де відбувається активне пристосуванняособистості до умов соціального середовища через управління власноюдіяльністю; як результат, що надає їй можливість самореалізації та задоволеннясвої соціальних потреб; як адаптивність, тобто спроможність особистості доадаптації завдяки властивостям, які цю спроможність забезпечують.Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше встановленовзаємозв'язки адаптивності та її компонентів у безробітних в умовахпрофесійного перенавчання з когнітивними особливостями особистості, а саме:з рівнем загального інтелекту, рівнями критичного, творчого мислення,показниками складових особистісних цінностей; розроблено факторну модельзалежності адаптивності безробітних в умовах професійного навчання відкогнітивних особливостей особистості, яка описує 66,89 % всіх когнітивнихчинників впливу; виділено п'ять об'єднаних факторів: метакогнітивний фактор,фактор цілеспрямованості та самостійності, фактор традицій і добропорядності,фактор влади, фактор творчості; встановлено когнітивні особливості, які маютьнайсильніший кореляційний зв'язок й статистично значимий вплив наадаптивність та її складові особистості безробітного в умовах професійногоперенавчанні; до них належать: рівень інтелекту, рівень критичного мислення,особисті цінності «самостійність», «самостійність у поведінці»; розробленотипологію особистості безробітного за рівнями адаптивності в залежності відрівнів когнітивних чинників, яка включає в себе чотири варіанта: самостійнийтип (достатньо високий рівень адаптивності), успішний тип слухачів (високірівні адаптивності), тип слухачів з низьким рівнем адаптивності, тип слухачів звисоким розумінням інших (середній рівень адаптивності).Теоретична цінність роботи полягає в розробці уявлень пропсихологічні особливості взаємозв'язків адаптивності безробітних в умовахпрофесійного перенавчанні з різними когнітивними компонентами особистості,у формулюванні засад роботи психолога по підвищенню адаптивностібезробітного в умовах професійного перенавчання згідно психологічнихособливостей окремої особистості. Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці таапробації комплексної програми підвищення адаптивності безробітного прикороткостроковому професійному перенавчанні. Запропонована програмамістить «Діагностичний інструментарій оцінки адаптивності безробітного припрофесійному перенавчанні» та «Розвиваючий тренінг підвищенняадаптивності безробітних при короткостроковому професійному перенавчанні».Тренінг розроблений з урахуванням тематики навчально-виробничого навчаннябезробітних та особливостей вимог окремих професій, що дозволилоорганізувати заняття виробничої підготовки як бінарні, з поєднаннямпсихологічно-корекційної та педагогічної складових при їх проведенні.Комплексна програма підвищення адаптивності безробітного прикороткостроковому професійному перенавчанні може бути використанапсихолого-педагогічним персоналом в якості ефективного інструменту утренінговій роботі з учнями, слухачами, студентами, які оволодівають новимипрофесіями, у центрах професійно-технічної освіти Державної службизайнятості України; інших професійних та професійно-технічних закладівпершого ступеня, де відбувається короткострокове навчання професійнійдіяльності; у програмах вищих навчальних закладів при підготовці майбутніхпсихологів та педагогічних працівників сфери професійно-технічної освіти длярозширення інструментарію їх тренінгової роботи.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського