Бази даних


Автореферати дисертацій - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=0521U100183<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
   
Бурмака Ігор Олексійович 
Розвиток теорії і методів зовнішнього управліннясуднами в ситуації небезпечного зближення: автореф. дис. ... д. т. н. : 05.22.13 - Навігація та управління рухом / І. О. Бурмака ; Національний університет "Одеська морська академія". — 2021 — укp.

В роботі сформульовано принципи формування попередженнязіткнення суден елементарної групи, в основі яких лежить принципуправління процесом розходження суден, способи оцінки небезпекизближення і вибору маневру розходження і форма домену неприпустимихпозицій.Показана можливість формування трьох типів областей: областьнеприпустимих значень курсів елементарної групи суден, областьнеприпустимих значень швидкостей елементарної групи суден, областьнеприпустимих значень курсів одного судна і швидкостей іншого судна.Проведено аналітичної опис системи попередження зіткнення суден,в якій використовується домен круглої форми. Отримано аналітичнівирази меж трьох типів областей неприпустимих параметрів тарозроблено комп'ютерні процедури формування та графічного відображення всіх типів областей, показано їх використання для виборубезпечної стратегії розходження зміною параметрів руху обох суден.Досліджені питання урахування динаміки суден і навігаційнихнебезпек при формуванні областей неприпустимих значень параметрівруху і розрахунку їх меж із застосуванням різних динамічних моделейобертального руху судна та з урахуванням їх інерційно-гальмівниххарактеристик. Отримано метод урахування навігаційних небезпек привиборі маневру розходження за допомогою областей неприпустимихзначень параметрів руху суден, що передбачає зміну курсу одного абообох суден.В роботі розглянуто ситуації небезпечного зближення групи суден,числом більше двох, і способи вибору безпечного маневру розходження втаких ситуаціях. Досліджено питання визначення оптимального векторазовнішнього керування групою суден, що небезпечно зближаютьсяшляхом мінімальної зміни їх курсів прямування.В роботі досліджено попередження зіткнення суден, домени якихмають еліптичну, прямокутну і складну форми, та отримано аналітичнівирази для залежностей гранично - допустимої дистанції зближення відпараметрів ситуації зближення і форми безпечного домену. Розробленопроцедуру формування області неприпустимих значень параметрів рухусуден і попередження зіткнення суден. У завершення роботи представленірезультати перевірки коректності одержаних результатів дисертаційноїроботи, для чого була розроблена імітаційна комп'ютерна програма, якаскладається з двох основних модулів, що забезпечують вибір маневрурозходження одним із розроблених методів для заданої ситуаціїнебезпечного зближення і програвання вибраного маневру розходження,внаслідок чого робиться висновок про його коректність.Ключові слова: безпека судноводіння, попередження зіткнень суден,зовнішнє управління, аналітичні методі попередження зіткнення суден,маневри розходження суден спільною зміною їх параметрів руху, областінеприпустимих параметрів.

Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)

  Завантажити автореферат

З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
 
Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського